| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Zo Mei 23, 2010 10:12 am Onderwerp: Almere Eilandrace (29 of 30 mei) |
|
|
Yess…. komend weekend staat de Almere Islandrace op het programma…. de zwaarste surfmarathon van Nederland… maar ook de gezelligste!!
Afhankelijk van de windsterkte en richting worden er één of meerdere rondjes over het gehele Gooimeer gevaren. Je bent er al gauw een paar uur mee bezig. Echt een wedstrijd voor de volhouders dus. En er zijn, mede dankzij de sponsoren, in de tombola voor iedereen mooie prijzen te winnen.
Op CobusWindsurfWorld heb ik alvast een voorbeschouwing gegeven. Ook vind je er een geweldig YouTube-filmpje van de Islandrace van vorig jaar.
Ik doe in ieder geval mee. Wie komen er nog meer? _________________ www.CobusWindsurfWorld.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
surfrider forumlid

|
Geplaatst: Di Mei 25, 2010 10:49 am Onderwerp: |
|
|
Hij staat zeker op mijn agenda. Hopelijk genoeg wind.
Hoeveel kilometer is het? _________________ NED-118
Would you give up your arms to fly? That's what the birds have done.
http://windsurfing.rdeleeuw.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Di Mei 25, 2010 3:24 pm Onderwerp: |
|
|
Dennis Littel had als winnaar vorig jaar na drie uur 8 rondjes afgelegd. Dat was volgens zijn GPS ongeveer 135 km. _________________ www.CobusWindsurfWorld.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Di Mei 25, 2010 3:34 pm Onderwerp: |
|
|
Mmmm..... er zijn wat probleempjes met de "intelligente objecten" op m'n site waardoor sommige delen tot het einde van de maand niet bereikbaar zijn. Daarom hier het artikeltje over de Islandrace dat ik onder "Surfnieuws" op CobusWindsurfWorld geplaatst had.
| Citaat: |
Islandrace.... de zwaarste marathon van Nederland!!
Yesss……. het komend weekend, zaterdag 29 òf zondag 30 mei, staat de fameuze Almere Islandrace weer op het programma. De zwaarste marathon van het jaar…. maar ook één van de gezelligste!! De Eilandrace is een echte long distance wedstrijd, een marathon voor formula’s, techno’s, slalomboards, longboards en iedereen die verder mee wil doen.
Afhankelijk van de windsterkte en richting worden er één of meerdere rondjes over het gehele Gooimeer gevaren, vergelijkbaar met de Grote Prijs van Aalsmeer. Je bent er al gauw een paar uur mee bezig. Echt een wedstrijd voor de volhouders dus. En er zijn, mede dankzij de sponsoren, mooie prijzen te winnen. Ook is er een geweldige tombola, waarbij iedereen in de prijzen valt.
Vorig jaar had wedstrijdleider Lloyd van der Velde met een noordwesten wind een langgerekte driekhoeksbaan over het Gooimeer uitgezet.... met weinig kruisrak. In twee-en-een-half uur moesten zoveel mogelijk rondjes gevaren worden. Winnaar Dennis Littel (NED-13) haalde er acht!! Ik bleef steken op zo’n vijf, maar werd daarmee toch nog derde bij de Masters. Natuurlijk wil ik dit jaar met m’n spiksplinternieuwe F2010 Warpjes dat resultaat gaan verbeteren. Ik ben hééél benieuwd hoe ze varen. Eén meevaller hebben we in ieder geval…. ik heb nog niets gehoord over irritante wiervelden op het Gooimeer.
Strijd tijdens de Islandrace van vorig jaar (foto Gerrit de Jong)
Iedereen kan komend weekend aan dit gezellige evenement meedoen, het inschrijfgeld is slechts 12,50 euro!! Inschrijven kun je van 9.00 tot 10.30 uur bij het clubhuis van surfvereniging Almere Centraal aan het surfstrand (Gooimeerdijk-West) in Almere Haven. Om daar te komen neem je vanaf de A6 afslag Almere Haven en rij je de Westerdreef hééélemaal tot het einde uit, dan kom je er vanzelf. De skippersmeeting is om 11 uur gepland en de start van de marathon om 12.00 uur. Zorg er dus voor dat je op tijd bent.
Na afloop van de zware marathon is er natuurlijk nog de gezellige informele afterparty in het clubhuis. Ik hoorde al, dat voor degenen die nog langer willen blijven hangen pizza’s worden geregeld … voor 1 euro per punt, waar vind je dat nog. Bereid het thuisfront er dus alvast maar op voor dat je dit keer wat later thuiskomt.
Hou in de komende dagen www.AlmereCentraal.nl bij "Nieuws" en www.Windsurfing.nl in de gaten voor de laatste info. Om in de stemming te komen heb ik op de frontpage van CobusWindsurfWorld een geweldig YouTubefilmpje van de Islandrace 2009 geplaatst. Het filmpje is gemaakt door Marco Boone. Ook de spraakmakende dipstart van Robbert-Jan van Velzen (NED-240) is er op te zien. Op Cobus Windsurf Forum heb ik ook een topic aangemaakt. |
_________________ www.CobusWindsurfWorld.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jille forumlid

|
Geplaatst: Di Mei 25, 2010 4:42 pm Onderwerp: |
|
|
| NED-818 schreef: |
| Mmmm..... er zijn wat probleempjes met de "intelligente objecten" op m'n site |
O, dan gaat het gelukkig niet over mij!!
Dacht al dat het mijn schuld was........... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
surfrider forumlid

|
Geplaatst: Wo Mei 26, 2010 8:15 am Onderwerp: |
|
|
Is er op het gooimeer goed met lange vinnen te varen? 65+ cm? _________________ NED-118
Would you give up your arms to fly? That's what the birds have done.
http://windsurfing.rdeleeuw.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Remko forumlid

|
Geplaatst: Wo Mei 26, 2010 2:13 pm Onderwerp: |
|
|
| Jille schreef: |
| NED-818 schreef: |
| "intelligente objecten" op m'n site |
O, dan gaat het gelukkig niet over mij!!
Dacht al dat het mijn schuld was........... |
Tja, vrouwen en computers  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Wo Mei 26, 2010 5:11 pm Onderwerp: |
|
|
| surfrider schreef: |
| Is er op het gooimeer goed met lange vinnen te varen? 65+ cm? |
Ja hoor, de baan wordt zodanig uitgezet dat je met alles kunt varen.
In het midden van het Gooimeer loopt een vaargeul. Ten zuiden ervan wordt het naar de oever toe steeds ondieper (net als bij Strand Horst). In ieder geval kun je vanaf de vaargeul tot halverwege de zuidoever goed varen met een formula. Ik leg het je ter plekke nog wel beter uit.  _________________ www.CobusWindsurfWorld.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakob689 forumlid

|
Geplaatst: Wo Mei 26, 2010 7:22 pm Onderwerp: |
|
|
wanneer wordt uiterlijk bekend gemaakt of het door gaat?
ik kan voor zaterdag nog oppas regelen voor veerle namelijk
dan staat er ook nog een beetje wind... _________________ www.jakob689.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Wo Mei 26, 2010 7:38 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zal het Lloyd per mail even vragen en het antwoord hier posten.
Maar eigenlijk moet je hoe dan ook gewoon meedoen.... De uitdagendste wedstrijd van het jaar, man......  _________________ www.CobusWindsurfWorld.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Do Mei 27, 2010 5:56 am Onderwerp: |
|
|
Hier het antwoord van Lloyd:
Hoi Cobus
op vrijdag avond 28 mei na 20.00 uur of zaterdag 29 mei na 20.00 uur zal bekend gemaakt worden op welke dag er gevaren gaat worden. We gaan natuurlijk voor de beste wind.
Bedankt voor je reactie gr Lloyd
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Vr Mei 28, 2010 7:55 pm Onderwerp: |
|
|
Lloyd meldde op windsurfing.nl:
Beste deelnemers we hebben besloten dat de race op zondag 30 mei gevaren gaat worden.
Kijk voor meer informatie op de site van Almere Centraal het forum of bij Cobus
Zie jullie zondag
gr Lloyd |
Nou ligt mijn site er op dit moment even voor de helft uit, maar dat is 1 juni hopelijk weer opgelost.
Orion komt zondag waarschijnlijk ook met een maatje. Leuk dat er weer nieuwe mensen meedoen. _________________ www.CobusWindsurfWorld.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Di Jun 01, 2010 5:18 pm Onderwerp: |
|
|
Mmmm..... ik ben nog niet uit de bandbreedte-problemen van m'n site. Daarom zet ik m'n verslagje over de Almere Islandrace voorlopig hier maar op het forum. Dan is m'n werk toch niet verloren.
Stevige wind bij de Almere Islandrace
Zo’n 25 deelnemers deden mee aan de Almere Islandrace. Helaas waren enkele topfavorieten, zoals Dennis Littel (NED-13), Dirk Doppenberg (NED-51) en Pieter Bartlema (NED-77) i.v.m. sponsorverplichtingen of andere belangrijke zaken niet van de partij. Maar daar stond tegenover dat we weer verschillende nieuwe gezichten in het gezellige clubhuis van Almere Centraal konden begroeten. Zo was uit Breda Robert de Leeuw (NED-118) gekomen en uit het Zeeuwse Goes – ruim 2 uur rijden- Orion van der Sluis (NED-205), Jasper Dessens (NED-503) en Rob Leijen. Stuk voor stuk hadden ze een geweldige dag op het Gooimeer.
Jasper Dessens voor het eerst op het Gooimeer (foto René Vonk)
Toen ik om 9 uur aankwam was het grijs en druilerig weer. De door sommige windsites voorspelde windkracht 5 was nog nergens te bekennen. De westenwind zou echter in de loop van de dag wat draaien en toenemen, zo was beloofd. Ik tuigde mijn spiksplinternieuwe 10 m F2010 Warp op. Ik twijfelde nog even over m’n vin maar uiteindelijk besloot ik voor de Ifju SLW, de meest krachtige van het setje.
Om 11.30 uur werden we voor de skippersmeeting bij elkaar geroepen. Wedstrijdleider Lloyd van der Velde had een langgerekte driehoeksbaan uitgezet met een bovenboei bij het eiland. De baan moest 3 keer worden gerond (de Silverfleet 1 keer) voor je bij het clubhuis kon finishen. Daarna zou nog een tweede race van 3 ronden volgen. De startprocedure was wat anders dan normaal… een halfwindse start in een soort defi-wind uitvoering.
Voor het eerst met m’n F2010 op het water (foto René Vonk)
De eerste start was ik redelijk weg. Na een kort halfwinds rak stormden we bij de eerste boei achter Jordy het lange upwindrak in richting Muiderberg. De wind varieerde nogal in sterkte. Soms stond ik opeens in een windgat te dobberen (had ik m’n elf meter er maar opgezet), maar op andere momenten knalden er weer stevige vlagen in het zeil zodat ik blij was met m’n zeilkeuze. Het setje voelde prima aan. Zo rond de 8e plek rondde ik voor de eerste keer de bovenboei.
Daarna het downwindrak terug naar Almere. In de vaargeul liepen hier en daar behoorlijke golven, maar dank zij m’n verbeterde dubbele chickenstraps was de controle over het board prima. Na drie downwindslagen bereikte ik de benedenboei en kon ik aan de tweede ronde beginnen. Ik was in gevecht met Martijn van Citteren (NED-170) en Melvin Rademaker (NED-X). De wind was ondertussen meer naar het noorden gedraaid. Daardoor bestond het downwindrak uit vrijwel één superlange slag van zo’n 5 km naar de benedenboei. Ik zag dat Melvin daarbij steeds meer moeite met z’n 11 meter kreeg. In de laatste ronde had ik ‘m te pakken. Na ruim een uur varen eindigde ik op een mooie 9e plek. Voorin won Adri Keet (NED-34) de eerste manche. Marc de Jong (NED-103) eindigde met een fotofinish als tweede voor Pieter Eliëns (NED-538). Het zou Pieter uiteindelijk de eindoverwinning kosten.
Fotofinish (foto René Vonk)
In de daaropvolgende pauze zakte de wind in. Ik twijfelde of ik alsnog de 11 moest optuigen. Maar ik was al behoorlijk moe van de eerste race en er zou meer wind komen. Dus ook de tweede race ging ik met m’n 10 meter het water op. Nog voor ik het startgebied had bereikt bleek dat de goede keuze. De wind nam plotseling aanzienlijk toe, met vlagen rond de 20 knopen. In het eerst upwindrak moest ik volle bak aan de slag. Hard werken, maar de controle bleef goed (naar voren blijven hangen).
Daarna het lange downwindrak in. Sjeezus…. wat ging dat hard!!! Ik geloof niet dat ik ooit zo lang (5 km), zo hard met een formula downwind ben gegaan. Het eerste deel was nog behoorlijk vlak, maar hoe verder richting Almere hoger de golven werden. De dood of de gladiolen!! Vasthouden en doorbijten!! Ik had ook vrijwel geen andere keus. Een paar keer groef de de neus zich bijna vast in een meter hoge golf… en kwam er nog net op tijd uit voor ik voorover in de katapult zou slaan. Zo’n 300 meter voor de benedenboei werd duidelijk dat ik ‘m net niet in één keer zou halen. Twee gijpen kort achter elkaar…. Maar bij de tweede hield ik het niet meer. De krachten waren uit m’n handen weggevloeid. Doodmoe viel ik in het borsthoge water.
Ik heb zeker een minuut nodig gehad om weer een beetje bij te komen. Daarna besloot ik dat het genoeg was. Een vijfde en zesde ronde zou ik met m’n overgebleven krachten echt niet meer halen. Ik stapte weer op, rondde de benedenboei en voer direct door naar de finish. Pieter won de tweede race met Adri op een tweede plek en Marc derde. Daarmee pakte Adri net de eindoverwinning voor Pieter en Marc.
De masters: v.l.n.r. Jan Duiker (3e), Pieter Eliens (2e) en Adri Keet (1e) (foto Merel van Zelst)
Na de prijsuitreiking volgde de tombola. Dankzij evenementsponsoren Testar, F2 en ION was er weer een overvloed aan prijzen voor iedereen. Het was een geweldige dag. Jordy Vonk (NED-600) heeft weer een leuk verslagje op zijn site staan. En René…. nog bedankt voor de geweldige foto!!
De totale einduitslag heb ik ook nog voor je (met dank aan Merel van Zelst):
1. Adri Keet
2. Pieter Eliëns
3. Marc de Jong
4. Thomas van Zelst
5. Jordy Vonk
6. Jan Duiker
7. Nick v/d Hoorn
8. Martijn van Citteren
9. Danny Kater
10. Cobus v/d Stel
11. Leon Row
12. Orion v/d Sluis
13. Sara Wennekes
14. Richard Konstapel
15. René Glasz
16. Robert de Leeuw
17. Melvin Rademakers
18. Jasper Dessens
19. Raymond Meijer
20. Marc Rutgers
21. Max v/d Storm
22. Jeroen Holman
23. Rob Leijen
24. Sam Wennekes
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
BGijzen forumlid

|
Geplaatst: Wo Jun 02, 2010 6:29 am Onderwerp: |
|
|
Cobus bij wie zit jij dan?
Ik heb er nooit gedonder mee, en als ik er overheen ga wordt het gewoon berekend en dan krijg je aan advies.
Ik zit bij: http://www.bhosted.nl/ _________________ www.NED230.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Wo Jun 02, 2010 6:52 pm Onderwerp: |
|
|
M'n website zit bij XXLwebhosting. Daar heb ik ook geen problemen mee.
M'n inteligente objectem zijn op een aparte site opgeslagen: Serifwebrecourses.com. Dat is via m'n webdesignpakket gegaan. Vanaf de 1e van de maand zou alles weer normaal moeten zijn maar dat is het dus niet. Verder een slechte support, alleen maar in het Engels, slechte info en nauwelijks bereikbaar.
Ook de support van m'n webdesignpakket (Studio Webdesign) is waardeloos. Daar krijg ik alleen maar standaard antwoorden terug die nikszeggend zijn. _________________ www.CobusWindsurfWorld.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|