| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
globe forumlid
|
Geplaatst: Di Jul 06, 2010 8:57 pm Onderwerp: www.cobuswindsurfworld.com v2.0 online! |
|
|
Na wat korte nachtjes en een paar biertjes tijden de thriller Nederland Urugay toch gelukt:
www.cobuswindsurfworld.com v2.0 online
Er moet nog éen en ander opgepoetst worden maar dat volgt in de loop van de week.
Veel plezier op de nieuwe site en het was mij een waar genoegen.
groet,
Guido |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Wo Jul 07, 2010 4:59 am Onderwerp: |
|
|
Na ruim een maand met problemen met de oude site is van af vandaag CobusWindsurfWorld weer in de lucht!!! Een hele nieuwe site!!! In de komende week worden nog wat laatste dingetjes afgerond en bijgesteld... maar de basis nu klaar!!!
De afgelopen maand heeft Guido den Blanken van Kubus Sports in z’n avonduren ongelofelijk geweldig werk voor me gedaan. Op basis van Joomla heeft hij CobusWindsurfWorld weer helemaal opnieuw opgebouwd. Daarmee ben ik nu niet meer afhankelijk van m’n oude webdesignpakket, waarvan de grenzen zo ongeveer wel bereikt waren.
De design van de nieuwe site ziet er fantastisch uit. Een mooie strakke layout, logisch in elkaar gezet, maar toch heel herkenbaar. Op de vertrouwde plekken kun je het surfnieuws, de wedstrijdtips en de kalender vinden. Nieuw is een goed functionerend nieuwsarchief, waar je eenvoudig met een filter op jaar en maand naar oudere berichten kunt zoeken. Hiervoor heb ik alle artikelen uit het vroegere “Surfnieuws” en “Cobus weblog” samengevoegd tot één database “Cobus surfnieuws”.
Guido den Blanken (foto Jan de Jonge)
De vernieuwde site heeft ook een zoekfunctie op trefwoorden, zodat je nog eens kunt nakijken wat ik in de loop der tijd over Ifju geschreven heb. De Reefgirls wisselen nu automatisch bij elk bezoek aan een pagina en ook m’n sponsoren komen nu goed in beeld. Het ziet er allemaal veel gelikter uit en ook belangrijk.....voor mij wordt het straks een stuk makkelijker om de website bij te houden.
Al is het voor mij hogeschool website-bouwen, Guido draait er als kundig webdesigner zijn hand niet voor om. Hij vind het leuk werk om te doen. Zo heeft hij ook de sites van The Real Trip en NaishSUP gebouwd.
Guido… geweldig bedankt voor de hulp!! _________________ www.CobusWindsurfWorld.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Niels forumlid

|
Geplaatst: Wo Jul 07, 2010 7:10 am Onderwerp: |
|
|
Guido goed gedaan joh
mooie site cobus kun je weer even vooruit zonder die bandbreedte meldingen!
tot op het water! en de real trip en mission enzo  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
surfrider forumlid

|
Geplaatst: Wo Jul 07, 2010 8:23 am Onderwerp: |
|
|
Cobus, proficiat met je nieuwe website, ziet er strak en goed uit.
Zeer overzichtelijk. Guido heeft mooi werk gedaan. Super! _________________ NED-118
Would you give up your arms to fly? That's what the birds have done.
http://windsurfing.rdeleeuw.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
globe forumlid
|
Geplaatst: Wo Jul 07, 2010 8:33 am Onderwerp: |
|
|
ach,
Een beetje stoeien met Joomla en je bent al snel een eind op weg hoor het is geen rocketscience meer tegenwoordig.
Wat belangrijk was met deze site is dat het geheel makkelijk te onderhouden is, dat de info duidelijk naar voren komt en wat ik persoonlijk belangrijk vond was de mogelijkheid om in oude berichten te zoeken. Op de oude site viel er werkelijk niets te zoeken
Verder wil ik wel even benadrukken dat dit project niets met Kubus Sports te maken heeft hoor. Het is een prive dingetje van mezelf.
Ondertussen ben ik zo druk met deze prive-dingetjes dat mijn eigen site maar niet van de grond komt
De volgende stap is uiteraard om dit forum in de website te verwerken maar daar gaat wat meer technische zaken inzitten.
Mochten jullie opmerkingen of vragen hebben, schroom niet en schiet ze maar af. positief of negatief, ik hoor het wel.
Ik ben vooral benieuwd hoe de site zich gedraagt op bv Iphones, Mac, Safari en andere ' niet standaard' browsers. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Do Jul 08, 2010 5:52 am Onderwerp: |
|
|
Wow Guido...die Reefgirls!!! Ik vond ze altijd al leuk om naar te kijken, maar met al die wisselende plaatjes kan ik m'n ogen er nu helemaal niet meer vanaf houden. Mooi, hoor!!
Ik heb een Blackberry van de zaak en ik vermoed dat hiervan bepaalde internetfuncties geblokkeerd zijn. De site opent wel op de Blackberry maar dat gebeurd erg traag, zoals ook de andere sites dat doen. De linker kolom van de site is daarbij verschoven naar het midden van het beeld. Misschien heb je er wat aan. _________________ www.CobusWindsurfWorld.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Marcel forumlid

|
Geplaatst: Do Jul 08, 2010 6:06 am Onderwerp: |
|
|
Hmm,
eerst kon je de REEF girls kopieren,
nu niet meer...  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Do Jul 08, 2010 9:07 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb er ook een paar avondjes google-en over gedaan om ze te verzamelen.  _________________ www.CobusWindsurfWorld.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Remko forumlid

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
globe forumlid
|
Geplaatst: Vr Jul 09, 2010 6:12 am Onderwerp: |
|
|
| Remko schreef: |
Kan Guido de 'hyperlinks' van de sponsoren ook zo maken dat ze in een nieuw tab-blad (of evt. nieuw venster) komen....
Nu ben je, als je op de sponsor link klikt gelijk van de Cobus site af. (en das vervelend ) |
goeie tip,
En bij deze meteen gefixed  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Vr Jul 09, 2010 8:20 pm Onderwerp: |
|
|
De nieuwe wedstrijdkalender, die Guido voor me gemaakt heeft, heb ik nu gevuld. Met de belangrijkste Nederlandse formula- en slalom(fun)evenenten. Welke moeten er nog meer op? _________________ www.CobusWindsurfWorld.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
globe forumlid
|
Geplaatst: Vr Jul 09, 2010 8:50 pm Onderwerp: |
|
|
| NED-818 schreef: |
| De nieuwe wedstrijdkalender, die Guido voor me gemaakt heeft, heb ik nu gevuld. Met de belangrijkste Nederlandse formula- en slalom(fun)evenenten. Welke moeten er nog meer op? |
Ik heb even de weergave veranderd zodat alle events keurig per maand onder elkaar weergegeven worden.Maakt het geheel wat duidelijker  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Za Jul 10, 2010 6:13 am Onderwerp: |
|
|
| globe schreef: |
Ik heb even de weergave veranderd zodat alle events keurig per maand onder elkaar weergegeven worden.Maakt het geheel wat duidelijker  |
Ik sta er elke keer weer versteld van hoe makkelijk je de layout van zo'n module weer kunt veranderen.  _________________ www.CobusWindsurfWorld.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
BGijzen forumlid

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
NED-818 forumlid

|
Geplaatst: Za Jul 10, 2010 11:30 am Onderwerp: |
|
|
De weblinks moet ik nog allemaal een keer checken. Het aanpassen daarvan heb ik nog niet helemaal onder controle.
Als ik je toevoeg, zie ik je dan wel eens wat vaker bij de Regiocups en Grand Slams, Bernard!  _________________ www.CobusWindsurfWorld.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|